NEED HELP FOR ORDER? For any enquiry/help: Click HERE to Whatsapp

5 CARA UNTUK ELAKKAN KAKI BERBAU

Tahukah anda, peluh sebenarnya tidak mempunyai bau?
.
Dah tu, sebab apa orang yang berpeluh tu berbau?
.
Puncanya adalah kerana peluh memerangkap bakteria, yang sukakan tempat yang lembab. Diorang ni la yang bagi bau busuk tu.
.
Jadi, cara paling senang: pastikan kaki anda kering!
.
Kenapa kaki senang berbau?
.

23421622_1728248580541003_7807553698569125888_n.png
Kerana kaki adalah antara tempat utama peluh dikeluarkan.
.
Tambah lagi, peluh yang keluar kat kaki, tak dapat nak kering secara natural seperti kulit, kerana kita biasanya pakai kasut.
.
Dah tu, macam mana nak buat?
.
1. Pakai kasut yang longgar sedikit dan ada ruang pengudaraanCampur color.jpg
2. Pakai material stokin yang betul. Nylon Spandex adalah material yang paling cepat untuk mengeringkan peluh berbanding cotton dan material lain.SC_GP_1200x628_polkadot3.jpg
3. Jangan pakai stokin dan kasut basah

Sandal.jpg
4. Tukar stokin dan kasut sekurang-kurangnya setiap 2 hari.SC_GP_1200x628_Vintage.jpg
5. Pakai selipar Tapi pastikan anda pakai stokin. baru nampak comel
.

SC_GP_1200x628_Comparison.jpg
Stokin Comel adalah produk yang kami telah pastikan sesuai untuk cuaca dan penduduk di Malaysia.
.
Kelebihan:
1. Material nylon spandex. Untuk membolehkan peluh cepat kering dan tidak meresap peluh.
2. Panjang. Sebab material tak panas, jadi stokin yang panjang masih selesa untuk dipakai pada waktu yang lama.
3. Free size. Nylon spandex ni stretchy. Jadi tak pening nk pilih stokin saiz yang sama dalam drawer.
4. Comel macam pemakai stokin ni


p/s: kami dengar ada yang sembur febreeze kat stokin untuk hilangkan bau. Betul ke?




Older post Newer post