NEED HELP FOR ORDER? For any enquiry/help: Click HERE to Whatsapp

Stokin Comel Blog

5 Kebaikan Buah Delima

Mira

5 Kebaikan Buah Delima Delima Melindungi Otak Bayi dan Ibu Mengandung Meminum Jus BuahDelima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus Delima juga mengandungi ‘ptassium’ dimana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasa

Read more →


5 TIPS UNTUK BERUBAH MENJADI BAIK

Mira

Assalamualaikum, alhamdullilah dah masuk tahun 2020 dah. Sekejap betul masa berlalu. Mesti semua dah pasang azam tahun baru kan? Mira pun huhu. Mira berazam nak menjadi seorang yang lebih baik untuk tahun 2020 ni. Macam mana dengan korang? Sejujurnya

Read more →


PENAWAR ANXIETY ADA DALAM SURAH AD-DHUHA!.

UNKNOWN

Ayat 1 : Wad duhaa – Demi waktu dhuha (ketika matahari naik setinggi galah) Sebab itu, prekära pertama yang perlu anda beritahu pada seseorang yang alami tekanan emosi atau depresi adalah ‘Bangun! Lihatlah matahari. Hidup ini tak selamanya hancur da

Read more →


BACK TO SCHOOL TIME!

Mira

Assalamualaikum semua, Selamat kembali ke Blog Stokin Comel! Sekarang masih lagi cuti persekolahan penggal akhir. Bulan 11 dan bulan 12 ni memang musim ibu bapa tengah sibuklah mencari duit lebih untuk membeli keperluan sekolah. Kalau ada company ya

Read more →


10 tips Menangani Sindrom Hari Pertama Sekolah

Mira

Assalamualaikum wbt, Apa khabar semua harini? Mira sihat-sihat saja. Mira harap para pembaca pun sihat sentiasa :) Pejam celik pejam celik kita dah nak sampai ke penghujung tahun 2019 ya. Mesti ibu-ibu & bapa-bapa sedang sibuk membuat persiapan anak

Read more →


PERSEDIAAN DAN KEPERLUAN UNTUK MENUNAIKAN UMRAH MUSIM SEJUK

Mira

AMMAIRA | Kak Wan, [12.11.19 08:59] This sharing is based on my preferences & experiences. So guys, happy reading! Normally cuaca di Mekah & Madinah start sejuk dr Oktober - Februari. So Abby nak share persediaan & keperluan untuk mereka yg pertama k

Read more →


Tips Solat Di Raudhah (Taman Syurga)

Kak Ani

Cuti sekolah ni mesti ramai yg akan menunaikan umrah kan? Tahu tak, Raudhah atau Taman Syurga antara ruangan dalam Masjid Nabawi yang menjadi tumpuan jutaan jemaah yang datang untuk berdoa dan bersolat. Namun tidak semua yang berpeluang untuk menjej

Read more →


STOKIN KETAT PUNCA CAGU ?

PERNAH KENA CAGU ? Cagu atau biasa juga disebut cengkam kuku biasa berlaku apabila kuku tumbuh ke sisi dan menekan isi. jari. Biasanya berlaku bila kita tidak memotong kuku secara lurus atau terlalu pendek. Maka, bila kuku mula tumbuh semula, kuku a

Read more →


PESANAN KHAS UNTUK IBADAH TAWAF YANG RAMAI TERLEPAS PANDANG...

Didalam Ibadah Umrah dan Haji ini, Ibadah yang paling KRITIKAL DAN PALING UTAMA yang kita kena jaga adalah IBADAH TAWAF. Ibadah Tawaf ini merupakan RUKUN dalam ibadah UMRAH dan ibadah HAJI. . Jika kita GAGAL menyempurnakan Ibadah Tawaf ini ianya bol

Read more →


5 MAKANAN SUPERFOOD YG KORANG WAJIB AMALKAN

anonymous

Siapa tak nak sihat kan? Kalau nak sihat mestilah bermula dari makanan. Nak kurus ke nak berisi sikit tapi sihat ke semuanya dr makanan. Jom amalkan 5 jenis makanan yg uols wajib amalkan! . 1. KEKACANG Kacang kaya dgn serat serta mengandungi antioks

Read more →


Tabiat Unik Suka Hidu Stokin Busuk Punca Seorang Lelaki Disahkan Menghidap Jangkitan Kulat Pada Paru-Paru.

Seorang lelaki di China yang gemar mencium stokin busuk setiap kali pulang daripada kerja telah disahkan menghidapi jangkitan kulat pada paru-parunya. Akibat daripada perbuatan anehnya itu, lelaki berkenaan terpaksa ditahan di hospital selepas menga

Read more →


30 PESANAN RINGKAS UNTUK JEMAAH HAJI

*Perkongsian dari Jemaah Haji 2018 untuk Duyufurrahman 2019 * *1. Bawa berus & sabun cap buruh untuk basuh bju dll. Sebab dia tahan kena air. Sabun serbuk boleh dibeli disana. Di hotel ada servis dobi kena bayar. Ada sesetengah maktab muassasah meny

Read more →


7 TIPS PERSEDIAAN UMRAH/HAJI KALI PERTAMA BAGI JEMAAH WANITA,

Alhamdulillah, Tahniah kepada jemaah yg terpilih untuk menyahut panggilan Allah pada tahun nie. . Wajib baca sampai habis tau, kalau terlepas pandang confirm PENING nanti.. . 1. Semasa tawaf. . -Pakai stokin antilicin bersih khas untuk tawaf. Untuk

Read more →


5 TIPS ELAKKAN KAKI MELECET SEMASA MELAKUKAN UMRAH/HAJI . .

.Alangkah ruginya jika kaki melecet semasa di tanah suci jadi kurang selesa masa beribadah..Pengalaman saya sendiri pertama kali menunaikan umrah bersama mak dan makcik2. .Kaki mak melecet teruk lepas Saie. Kasihan mak. Mungkin salah pilih stokin nip

Read more →


HAJI: BAWA SELIPAR ATAU KASUT?

KALUT PASAL KASUT? Antara manasik haji paling mencabar buat jemaah haji adalah melontar jamrah. Secara purata jarak berjalan kaki dari khemah di Mina ke Tiga Jamrah adalah 3 km pergi dan 3 km balik - total 6 km. Dilakukan selama 3 hari bagi yang Naf

Read more →


ENDGAME EDISI RAMADHAN - 10 MALAM TERAKHIR RAMADHAN

NUR INAH

7 AMALAN DI SEPULUH MALAM TERAKHIR RAMADHAN . Jom contohi amalan Rasulullah dalam beribadah ketika menjelang 10 malam terakhir Ramadhan bagi meraih ganjaran istimewa dari Allah. Moga ketemu Malam Lailatul Qadar. Aminn . 1.QIAMULLAIL Qiamullail adala

Read more →


FIRST TIME BUAT UMRAH DAN HAJI?

ZUL

Kalau ini kali pertama anda ke luar negara dan ke Mekah, kami sediakan tips berikut untuk anda. . . INTERNET DAN PHONE . 1. Sim card yang OK adalah Mobily dan Zain. Mobily kadarnya lebih murah tetapi line kurang bagus berbanding Zain. . 2. Bawa waya

Read more →


JENIS RAWATAN YANG MEMBATALKAN PUASA

Antara contoh rawatan yang membatalkan puasa pula termasuklah 1. Pengambilan ubat telan sama ada biji atau sirap. 2. Penggunaan alat sedut atau inhaler untuk rawatan lelah (asma) atau jangkitan paru-paru kronik. 3. Rawatan alat kelamin dengan memasuk

Read more →


12 JENIS RAWATAN YANG TIDAK MEMBATALKAN PUASA

Berikut adalah 12 jenis rawatan / ubat yang tidak membatalkan puasa menurut JAKIM, seperti yang dilaporkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. 1. Penggunaan Ubat Titis Mata & Telinga Penggunaan ubat titis untuk mata, telinga dan cucian dalam telinga

Read more →


CELIK FIDYAH PUASA

KES-KES BERKAITAN QADA' DAN FIDYAH 1. Uzur menunaikan puasa wajib ✅Keterangan: Terdiri daripada golongan yang menghidapi sakit kuat dan tidak mempunyai harapan untuk sembuh, atau golongan tua yang tidak mampu berpuasa atau kedua-duanya sekali. ✅Qada

Read more →